Nu söker Teknikhuset fler medarbetare

Vill du bli kollega med Anna, Susanne och resten av vårt härliga team på Teknikhuset? Nu söker vi Webbutvecklare, Beslutstödsutvecklare och Verksamhetsutvecklare som vill jobba med oss och skapa mervärde åt våra kunder.

Känner du igen dig själv i dessa egenskaper? 

  • Du är en samarbetsinriktad person som gillar att bygga relationer med både kunder och medarbetare.
  • Du är lika bekväm med att ta ett större individuellt ansvar som att ingå som en del av ett team.
  • Du är bra på att kommunicera och ser fram emot att gå in i en konsultroll.

Om svaret är ja, tror vi att du skulle trivas på Teknikhuset. Välkommen att ansöka till någon av nedan tjänster!

 

Webbutvecklare inom .Net

Som webbutvecklare hos oss ges du möjlighet att specialisera dig inom flera olika områden. Du kanske vill lära dig mer om något specifikt CMS såsom Sitecore, EPi eller Umbraco? Eller vill du hellre bli expert inom O365 eller specialisera dig som front-end utvecklare? Vi har behov inom alla områden så hos oss finns många möjligheter att utvecklas vidare.

Denna rekrytering sker i samarbete med Professionals Nord. För att läsa mer och ansöka om tjänsten går du till denna annons: Läs mer och ansök

 

BI-utvecklare

Som BI-utvecklare hos oss blir du en del av vårt specialiserade team. Vi jobbar i första hand med Microsofts teknologier men har du andra erfarenheter med dig i bagaget är dessa också relevanta. 

Vi söker en systemutvecklare som brinner för data och hur det kan användas för att förändra, förbättra och stötta verksamheter i olika beslut.

Det område du är starkast inom är SQL och databaser.

Du har några års erfarenhet inom BI-området eller inom databasutveckling.

Det är meriterande om du har erfarenhet av rapportvisualisering i någon form.

För att ansöka om tjänsten skickar du ett mail till jobb@teknikhuset.se senast 31/7

 

Verksamhetsutvecklare inom IT

För att möta de ökade behoven av digitalisering och förflyttningar hos våra kunder behöver vi förstärka med kompetens inom projektledning, strategi-, analys- och processarbete.

Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta med att stötta våra kunder vid införande av teknik och processer tillsammans med förändrat arbetssätt. Det kan handla om förbättringsarbete, IT-styrning och förvaltning med verksamheten i fokus.

I rollen som verksamhetsutvecklare bör du ha erfarenhet av olika ramverk och metoder för IT-styrning, processer och förvaltning. Det agila arbetssättet är en naturlig del i din arbetsvardag.

Du är genuint intresserad av ledarskap, människor och kommunikation och har förmodligen arbetat som ledare i någon form under flera år. Du har en förmåga att se och förstå övergripande mål och strategier och kan översätta dessa till verksamheten.

Du har troligtvis en flerårig bakgrund inom IT-branschen och har ett starkt intresse för IT och hur det kan stödja verksamheter och processer.

För att ansöka om tjänsten skickar du ett mail till jobb@teknikhuset.se senast 31/7

 

Anna är vårt senaste tillskott inom verksamhetsutveckling

Vi är mycket stolta och glada att få presentera vår nya medarbetare Anna Wedholm! Hon kommer med massor av erfarenhet inom verksamhetsutveckling, förändringsledning och projektledning och hon brinner för att skapa struktur och högkvalitativa lösningar. Ett energifyllt och starkt tillskott till oss på Teknikhuset. Välkommen Anna!

2018-05-07

Webbplatser för en ny generation!

Norra satsar på framtiden och arbetar därför kontinuerligt med att utveckla digitala tjänster som skapar mervärde. Som ett led i detta lanserar nu Norra, i samarbete med Teknikhuset, ett flertal nya webbplatser.

Från att tidigare ha samlat all information under en gemensam webbplats lanserar Norra nu, i samarbete med Teknikhuset, inte mindre än fyra helt nya webbplatser för sina verksamhetsområden; Norra TimberNorra SkogsskolanNorra Skogsbyrån samt Norra Skogsägarna. Målet med detta är att underlätta för medlemmar, kunder och övriga intressenter att hitta rätt information. Det långsiktiga målet är att kontinuerligt utveckla och erbjuda tillgängliga digitala tjänster samtidigt som man vill förmedla kunskap om skog och ansvarsfullt skogsägande.

Vi har många besökare på norra.se och vårt mål är att underlätta för dem att nå information både genom mobil, platta eller dator. Givetvis vill vi även förmedla fördelarna med ett aktivt privat skogsägande som är både enkelt, roligt och lönsamt, säger Ulrica Winberg-Jonsson som är kommunikationschef på Norra.

Webblösningen är byggd på Sitecore 9 och har en gemensam redaktionell bas där redaktörer på ett enkelt sätt kan publicera information så som nyheter på en eller flera webbplatser. Detta gör det smidigt för redaktörer att samtidigt publicera innehåll på flera webbplatser från ett ställe. Kontaktinformation på webbplatserna hämtas från Norras katalogtjänst vilket gör att kontaktinformationen på alltid är aktuell och endast behöver uppdateras på ett ställe.

Vad gäller Sitecore så är de en av absoluta ledarna inom programvara för upplevelsehantering vilken möjliggör kontextuell marknadsföring. Sitecore Experience Platform™ hanterar innehåll, levererar kontextuell information, automatiserar kommunikation och möjliggör personalisering. Det gör att kommunikationsavdelningen kan leverera innehåll i realtid i alla kanaler i den kontext som besökarna interagerar med just för tillfället.

Nu efter avslutat projekt och lansering vidtar arbetet med att för Norras del använda plattformen fullt ut genom att nyttja dess stöd för personalisering, nyhetsbrev, automatiserade flöden med mera.

Med Teknikhusets hjälp har vi skapat en plattform som kommer hjälpa oss att satsa på framtidens skogsbruk. Det känns toppen! avslutar Ulrica Winberg-Jonsson. 

2018-03-22

Teknikhuset bjuder in till seminarium om Business Intelligence

Baserar du dina beslut på fakta eller går du på magkänsla? Är du nyfiken på vad som händer inom BI-området idag och de möjligheter BI kan ge din verksamhets/organisation? Då är du är välkommen att delta på våra lunchseminarier under 2018 där vi kommer att behandla olika områden inom BI. Det första seminariet går av stapeln 21/2.

Med Teknikhusets kunnande inom Business Intelligence (BI) kan vi hjälpa dig att få ökad insikt, kunskap samt få dig att upptäcka viktiga samband i din verksamhet som du inte kunnat se tidigare. Seminarieserien vänder sig till dig som vill veta mer om BI och hur BI kan bidra till att öka din affär, höja kvaliteten i din leverans och skapa förutsättningar för att kunna fatta bra beslut och på samtidigt få engagerade och nöjda medarbetare. Kanske är du ansvarig eller samordnare inom produktion, försäljning, marknad, verksamhets-/organisations-utveckling, ekonomi, IT, personal eller bara allmänt intresserad av data som en tillgång i organisationen.

 

Seminarietillfälle 1 - BI Summit

När: 21 februari 10:00 – 13:00 (inkl. lunch)

Var: P5 (Väven)

Seminariet riktar sig till er som vill veta mer om BI i ett kortsiktigt, långsiktigt och strategiskt perspektiv. Seminariet kan ge svar på var ni befinner er idag och i vilken riktning ni bör gå för att maximera effekten av er BI-satsning och därigenom stärka er affär.

 

Vi behandlar följande ämnen:

• Vad är BI och hur kan det användas för att stärka er affär eller höja kvaliteten i er leverans?
• Trender 2018; Vi kartlägger verktyg och nu gällande tekniker.
• Nyckeltal, styrkort och målstyrning.
• BI-strategi, varför behövs den?
• Datalager, vad är det och vem behöver det?
• Big Data, jämfört med ett traditionellt datalager?
• Machine Learning och Prediktiv analys.

Seminariet leds av Jonas Osterman och Kristoffer Lundström som båda har mångårig erfarenhet inom beslutstöd och beslutstödsarkitektur.

Seminariet är kostnadsfritt och efteråt bjuder vi på lunch och möjlighet till fortsatta diskussioner och mingel.

 

Anmälan sker via denna länk: Gå till anmälan!

 

Följande teman har vi tänkt oss för kommande seminarietillfällen:
• Analysverktyg – Vi jämför de populäraste verktygen och visar hur man med dessa löser ett rapporteringsbehov baserat på samma dataunderlag.
• Målstyrning – Hur kan målstyrning och nyckeltal öka engagemanget i alla nivåer i företagets organisation
• Utvecklingsprocessen – Hur täcker man både dagens och morgondagens analysbehov? Vi beskriver best practice och fallgropar samt alternativa lösningar.
• Machine Learning - I vilka situationer är detta rätt teknik för ditt företag? Kan tekniken helt ersätta traditionella datalager eller rapporteringslösningar?

2018-02-07

Digitala lösningar som sprider information till brottsoffer om deras rättigheter

Brottsoffermyndigheten har under hösten 2017 upphandlat leverantör avseende webbtjänster och webbutbildning. Ramavtalet tilldelades Teknikhuset och innebär ett flerårigt samarbete.

Målet med Brottsoffermyndighetens upphandling var att hitta en leverantör som kan förvalta och vidareutveckla både webblösningar och webbutbildningar inklusive filmproduktion. Teknikhusets uppdrag är att erbjuda en helhetslösning – från strategi och idéarbete till produktion.


Brottsoffermyndighetens uppdrag som myndighet är att arbeta för att främja brottsoffers rättigheter samt att uppmärksamma deras behov och intressen bland annat genom att fungera som ett kunskapscentrum i frågor som rör brottsoffer. Myndigheten tillhandahåller information bland annat i digital form, anordnar seminarier och temadagar och medverkar vid utbildningar. Utöver detta ansvarar myndigheten även för att utbilda yrkesverksamma inom till exempel rättsväsendet och organisationer i det civila samhället om olika brottsofferrelaterade frågor. Informations- och utbildningsinsatserna förmedlas ofta via webb och webbutbildningar. Det är nu arbetet med dessa olika insatser kommer att ta fart.


- Det känns glädjande att få förtroendet att hjälpa Brottsoffermyndigheten i deras viktiga uppdrag att tillhandahålla bra tjänster i syfte att sprida information och kunskap inom området för brottsoffers rättigheter, behov och intressen i samhället. Brottsoffermyndigheten är ett starkt varumärke bland statliga verk och myndigheter vilket också belönats under 2017 genom att de har tilldelats priset Swedish Brand Award. Därför känner vi oss nu extra stolta att få arbeta vidare tillsammans med myndigheten, säger Susanne Österström Dahlqvist, VD Teknikhuset.


Teknikhuset har inför uppdraget presenterat en stark laguppställning i syfte att säkra hög strategisk och kreativ nivå genom ett samarbete med underleverantörer som Pondus kommunikation, Red Carpet Media och Christjan Wegner.


Om Brottsoffermyndigheten
Brottsoffermyndigheten har nationellt ansvar för fyra verksamhetsområden: handlägga ärenden om brottsskadeersättning, administrera Brottsofferfonden, vara ett kunskapscentrum och kräva tillbaka utbetald brottsskadeersättning av gärningspersoner.
Brottsoffermyndighetens främsta resurs är den samlade kunskapen och kompetensen hos personalen. Myndighetens organisation präglas av en hög kunskapsnivå med mycket kompetenta medarbetare på alla nivåer. Andelen akademiker på myndigheten är hög. Majoriteten av dessa är jurister.

2017-12-13

Konftel lanserar ny webbplats!

Multiple demands. One solution. Så beskriver Konftel själva sina lösningar för så kallad Hybrid Conferencing. Den plattform som Konftel valt för sin nya webbplats som lanserades nyligen kan faktiskt beskrivas på precis samma sätt. Inom digital publikation och marknadsföring har man flera olika behov och den lösning som Konftel valt, Sitecore Experience Platform, möter samtliga av dessa i en enda komplett lösning.

Konftel i Umeå utvecklar och tillverkar konferenstelefoner för effektiva och hållbara distansmöten. Deras flerfaldigt prisbelönta telefoner är lätta att använda, snyggt designade och utrustade med den världsledande ljudtekniken OmniSound®. När Konftel behövde en ny webbplats vände de sig till Teknikhuset i Umeå och valet föll på den branschledande WCM-lösningen Sitecore Experience Platform®.

 

konftel ego

 

Sitecore är en helhetslösning som möjliggör en personaliserad och relevant kundupplevelse. Sitecore består av ett kompetent CMS som har stöd inte bara för Web Content Management utan även för hantering av kundinformation vilket gör det möjligt att leverera personaliserat innehåll i flera kanaler vid rätt tillfälle. När webbinnehåll, kontextuell information (kunddata) kombineras med omnichannel automation så skapas en relevant kundupplevelse.

 

sitecore experience platform omnichannel

 

Plattformen innehåller också en avancerad modul för att både manuellt och helt automatiserat kunna skicka ut nyhetsbrev baserat på vad besökare gjort på webbplatsen. I samband med att utskicket skapas kan man också göra ett så kallat A/B-test som skickas till en delmängd av mottagarna. På så sätt kan man säkerställa att den bästa varianten är den som skickas till resterande mottagare.

 

 

konftel ny webbplats i ipad

 

Relevans är oerhört viktigt i all kommunikation och marknadsföring. Därför är personalisering av upplevelsen för våra webbesökare ett fokusområde i vårt fortsatta arbete. Nu har vi tekniken som gör det möjligt på plats säger Stefan Eriksson, Marketing & Communications Manager på Konftel.

Nästa steg i blir att ta fram en ny partnerwebb som gör det möjligt för Konftels nätverk av återförsäljare att hålla sig ajour med exempelvis aktuella prislistor och annat säljmaterial. I samband med framtagandet av partnerwebben kommer också Sitecore med hjälp av en färdig konnektor att integreras med Konftels CRM-lösning Salesforce. Detta möjliggör att webbplatsen kan personaliseras i realtid baserat på information som ligger lagrad i CRM-systemet och att marknadsavdelningen kan göra utskick till listor som finns i Salesforce.

 

Den nya designen på webbplatsen har tagits fram av kommunikationsbyrån Vinter.

 

Besök Konftels nya webbplats! www.konftel.com

2017-11-23

Visa fler